Reklamadlabiznesu.pl2 lata temu

Wymiary Grafik Na Social Media 2022 i 2023 - szablon

Wymiary Grafik Na Social Media 2022 i 2023 - szablony do pobrania

Formaty Grafik Na Social Media

Świat social media dzieli się na kilka portali, a każdy z nich wymaga od osób publikujących znajomości formatów wykorzystywanych do postów, stories i tych wykorzystywanych w kampaniach płatnych. Te najbardziej popularne to Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn. By zacząć projektować grafiki, musisz znać ich wymiary.

W tym artykule zamieszczamy sprawdzone szablony, na których możesz stworzyć grafiki do publikacji na social media. 

Sprawdź listę aktualnych wymiarów na każdy z portali:

Wymiary grafik Facebook - pobierz szablon

Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać przy wyborze zdjęć, jest to, że istnieje różnica między tym, jak rzeczy będą wyświetlane na Twojej osobistej osi czasu, a tym, jak będą wyświetlane w kanale informacyjnym użytkownika. Upewnij się, że wybierasz wymiary na podstawie tego, gdzie użytkownicy mają widzieć Twoją grafikę.

Wymiary grafik Facebook - szablon

Rozmiary grafik na Facebooka:

Tutaj znajdziesz wymiary najczęściej wykorzystywanych grafik na Facebook.

Zdjęcie profilowe Facebook: 

800 × 800 px

Idealna rozdzielczość to kwadrat o wymiarach 800 × 800 px. 

Dzięki temu grafika będzie się dobrze wyświetlać na każdym rodzaju urządzenia.

Zdjęcie w tle Facebook:

820 × 312 px polecamy 851 × 315 px  (na mobile wyświetli się: 640 x 360 px)

W tym przypadku sposób wyświetlania grafiki zależy od urządzenia, na którym ją oglądamy, inaczej będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych, a inaczej na komputerach. 

Na komputerach wyświetlany jest rozmiar 820 × 312 px, a na urządzeniach mobilnych 640 × 360 px. Pamiętaj, żeby tekst i inne istotne elementy umieszczać w centralnej części obrazu, aby nic nie zostało ucięte. Dla ułatwienia w naszym szablonie do tła na Facebook możesz podglądać jak Twoja grafika, będzie prezentowała się na każdym z urządzeń.

Pionowa grafika Facebook:

 640 × 960 px - polecamy 1080 × 1920 px

Zdjęcie pionowe najlepiej prezentuje się na urządzeniach mobilnych, ponieważ gospodaruje całą przestrzeń w newsfeedzie, dzięki czemu skupia na dłużej wzrok odbiorcy. By Twój post pionowy wyglądał profesjonalnie, zachowaj proporcje 2:3. 

Odpowiednia rozdzielczość dla pionowej grafiki to 640 × 960 px. 

Jeśli chcesz użyć większej rozdzielczości, pamiętaj o zachowaniu proporcji, skompresowaniu zdjęcia oraz (w przypadku tekstu) zapisie w PNG.

Kwadratowa grafika Facebook: 

1200 × 1200 px

Jest to uniwersalny rozmiar grafik na Fb. Jest on optymalny zarówno dla komputerów, jak i telefonów. Post kwadratowy dobrze wyświetla się w formacie 1080×1080 px, ale możesz równie dobrze przygotować grafikę 1200×1200 px, wystarczy, abyś zachował proporcję 1:1.

Zdjęcie do wydarzenia Facebook: 

1200 × 628 px

Odpowiedni rozmiar na okładkę wydarzenia na Facebooku to 1200 × 628 px. Grafika w tym wymiarze jest zachowana w proporcji ok. 2:1, tak jak sugeruje nam Facebook. Dzięki temu zapobiegniemy nie estetycznemu przycięciu kreacji.

Zdjęcie w tle grupy Facebook: 

1640 × 856 px

Zdjęcie w tle grupy polecamy wstawiać  w rozmiarze 1640 × 856 pikseli. Oczywiście można utworzyć większą grafikę jednak z zachowaniem odpowiedniej proporcji (1,91:1). Tak samo jak  przy zdjęciu w tle na fanpage – w wersji mobilnej zostają ucięte pewne elementy, dlatego warto zachować najważniejsze z nich w centralnym punkcie tła grupy

Rozmiar grafik na Instagram:

Rozmiar grafik na Instagram - szablon

Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Specjalistów tej platformy społecznościowej, rekomendują pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Dlatego polecamy wymiary:

Zdjęcie profilowe Instagram: 

  • 110 × 110 px 

Standardowy post Instagram:

  • 1080 × 1080 px 

Post kwadratowy na Instagramie jest wyświetlany w formacie 1080×1080 px, ale akceptowane są grafiki w proporcjach 1:1 np. 1200×1200 px.

Post na relacje Instagram:

  • 1080 x 1920 px
  • 1920 x 1080 px

Na  Instagramie grafiki do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. Sugerujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 × 1920 px, a do IGTV 1920 × 1080 px. Podobnie, jeśli chodzi o Rolki (Reels) –  1080 × 1920 pikseli. Ich współczynnik proporcji: 9:16.

Zwróć uwagę, żeby nie umieszczać istotnych części grafiki  w górnej i dolnej części ekranu tak jak na poniższym szablonie.

Rozmiar grafik na YouTube: - pobierz szablon

Rozmiar grafik na Youtube - szablon

Zdjęcie w tle YouTube:

  • 2560×1440 px

Rekomendowany przez YouTube rozmiar cover photo wynosi 2560×1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546×423 px. Pamiętaj, że Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągają uwagę widza.

Dopilnuj, aby grafiki, umieszczone na kanałach Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. 

Zdjęcie w tle YouTube:

 wymiary dla poszczególnych urządzeń:

  • Tablet display: 1855 × 423 px 
  • Mobile display: 1546 × 423 px 
  • TV display: 2560 × 1440 px 
  • Desktop: 2560 × 423 px
  • Miniatura filmy: 1280 × 720 px

Zdjęcie profilowe YouTube: 

  • 800 × 800 px

Można użyć innej rozdzielczości, wymagane proporcję to 1:1

Rozmiar grafik na LinkedIn :

Rozmiar grafik na LinkedIn - szablon

Zdjęcie w tle LinkedIn: 

  • 1584 × 396 px

Zdjęcie w tle LinkedIn - profil firmowy: 

  • 1128 × 191 px

Zdjęcie profilowe LinkedIn: 

  • 400 × 400 px

Grafika do posta LinkedIn: 

  • 1200 × 627 px

Post kwadrat LinkedIn:

  • 1080 × 1080 px

Właściwe wymiary grafiki na LinkedIn to 1200×627 pikseli (odpowiedni będzie też kwadrat 1200×1200). Obrazy o mniejszej rozdzielczości uwydatnią piksele.

Korzystaj do woli z szablonów udostępnionych przez nas i rozwijaj dzięki nim swoje kanały komunikacji. Wykorzystując właściwe formaty graficzne i ciekawe treści sprawisz, że Twoje kanały będą rosnąć i zdobywać coraz większe zainteresowanie.

Subskrybuj nas newsletter i bądź na bieżąco z aktualizacjami naszego marketingowego bloga.

RDB News

Wszystkie

Najpopularniejsze gadżety reklamowe 2025 – jak kształtują się noworoczne trendy?
Gadżety reklamowe to jeden z najistotniejszych elementów efektywnej kampanii marketingowej, która umożliwi wzrost rozpoznawalności i zwiększenie zaangażowania klientów.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.