Formaty Grafik Na Social Media
Świat social media dzieli się na kilka portali, a każdy z nich wymaga od osób publikujących znajomości formatów wykorzystywanych do postów, stories i tych wykorzystywanych w kampaniach płatnych. Te najbardziej popularne to Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn. By zacząć projektować grafiki, musisz znać ich wymiary.
W tym artykule zamieszczamy sprawdzone szablony, na których możesz stworzyć grafiki do publikacji na social media.
Sprawdź listę aktualnych wymiarów na każdy z portali:
Wymiary grafik Facebook - pobierz szablon
Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać przy wyborze zdjęć, jest to, że istnieje różnica między tym, jak rzeczy będą wyświetlane na Twojej osobistej osi czasu, a tym, jak będą wyświetlane w kanale informacyjnym użytkownika. Upewnij się, że wybierasz wymiary na podstawie tego, gdzie użytkownicy mają widzieć Twoją grafikę.
Rozmiary grafik na Facebooka:
Tutaj znajdziesz wymiary najczęściej wykorzystywanych grafik na Facebook.
Zdjęcie profilowe Facebook:
800 × 800 px
Idealna rozdzielczość to kwadrat o wymiarach 800 × 800 px.
Dzięki temu grafika będzie się dobrze wyświetlać na każdym rodzaju urządzenia.
Zdjęcie w tle Facebook:
820 × 312 px polecamy 851 × 315 px (na mobile wyświetli się: 640 x 360 px)
W tym przypadku sposób wyświetlania grafiki zależy od urządzenia, na którym ją oglądamy, inaczej będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych, a inaczej na komputerach.
Na komputerach wyświetlany jest rozmiar 820 × 312 px, a na urządzeniach mobilnych 640 × 360 px. Pamiętaj, żeby tekst i inne istotne elementy umieszczać w centralnej części obrazu, aby nic nie zostało ucięte. Dla ułatwienia w naszym szablonie do tła na Facebook możesz podglądać jak Twoja grafika, będzie prezentowała się na każdym z urządzeń.
Pionowa grafika Facebook:
640 × 960 px - polecamy 1080 × 1920 px
Zdjęcie pionowe najlepiej prezentuje się na urządzeniach mobilnych, ponieważ gospodaruje całą przestrzeń w newsfeedzie, dzięki czemu skupia na dłużej wzrok odbiorcy. By Twój post pionowy wyglądał profesjonalnie, zachowaj proporcje 2:3.
Odpowiednia rozdzielczość dla pionowej grafiki to 640 × 960 px.
Jeśli chcesz użyć większej rozdzielczości, pamiętaj o zachowaniu proporcji, skompresowaniu zdjęcia oraz (w przypadku tekstu) zapisie w PNG.
Kwadratowa grafika Facebook:
1200 × 1200 px
Jest to uniwersalny rozmiar grafik na Fb. Jest on optymalny zarówno dla komputerów, jak i telefonów. Post kwadratowy dobrze wyświetla się w formacie 1080×1080 px, ale możesz równie dobrze przygotować grafikę 1200×1200 px, wystarczy, abyś zachował proporcję 1:1.
Zdjęcie do wydarzenia Facebook:
1200 × 628 px
Odpowiedni rozmiar na okładkę wydarzenia na Facebooku to 1200 × 628 px. Grafika w tym wymiarze jest zachowana w proporcji ok. 2:1, tak jak sugeruje nam Facebook. Dzięki temu zapobiegniemy nie estetycznemu przycięciu kreacji.
Zdjęcie w tle grupy Facebook:
1640 × 856 px
Zdjęcie w tle grupy polecamy wstawiać w rozmiarze 1640 × 856 pikseli. Oczywiście można utworzyć większą grafikę jednak z zachowaniem odpowiedniej proporcji (1,91:1). Tak samo jak przy zdjęciu w tle na fanpage – w wersji mobilnej zostają ucięte pewne elementy, dlatego warto zachować najważniejsze z nich w centralnym punkcie tła grupy
Rozmiar grafik na Instagram:
Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Specjalistów tej platformy społecznościowej, rekomendują pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Dlatego polecamy wymiary:
Zdjęcie profilowe Instagram:
- 110 × 110 px
Standardowy post Instagram:
- 1080 × 1080 px
Post kwadratowy na Instagramie jest wyświetlany w formacie 1080×1080 px, ale akceptowane są grafiki w proporcjach 1:1 np. 1200×1200 px.
Post na relacje Instagram:
- 1080 x 1920 px
- 1920 x 1080 px
Na Instagramie grafiki do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. Sugerujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 × 1920 px, a do IGTV 1920 × 1080 px. Podobnie, jeśli chodzi o Rolki (Reels) – 1080 × 1920 pikseli. Ich współczynnik proporcji: 9:16.
Zwróć uwagę, żeby nie umieszczać istotnych części grafiki w górnej i dolnej części ekranu tak jak na poniższym szablonie.
Rozmiar grafik na YouTube: - pobierz szablon
Zdjęcie w tle YouTube:
- 2560×1440 px
Rekomendowany przez YouTube rozmiar cover photo wynosi 2560×1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546×423 px. Pamiętaj, że Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągają uwagę widza.
Dopilnuj, aby grafiki, umieszczone na kanałach Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar.
Zdjęcie w tle YouTube:
wymiary dla poszczególnych urządzeń:
- Tablet display: 1855 × 423 px
- Mobile display: 1546 × 423 px
- TV display: 2560 × 1440 px
- Desktop: 2560 × 423 px
- Miniatura filmy: 1280 × 720 px
Zdjęcie profilowe YouTube:
- 800 × 800 px
Można użyć innej rozdzielczości, wymagane proporcję to 1:1
Rozmiar grafik na LinkedIn :
Zdjęcie w tle LinkedIn:
- 1584 × 396 px
Zdjęcie w tle LinkedIn - profil firmowy:
- 1128 × 191 px
Zdjęcie profilowe LinkedIn:
- 400 × 400 px
Grafika do posta LinkedIn:
- 1200 × 627 px
Post kwadrat LinkedIn:
- 1080 × 1080 px
Właściwe wymiary grafiki na LinkedIn to 1200×627 pikseli (odpowiedni będzie też kwadrat 1200×1200). Obrazy o mniejszej rozdzielczości uwydatnią piksele.
Korzystaj do woli z szablonów udostępnionych przez nas i rozwijaj dzięki nim swoje kanały komunikacji. Wykorzystując właściwe formaty graficzne i ciekawe treści sprawisz, że Twoje kanały będą rosnąć i zdobywać coraz większe zainteresowanie.
Subskrybuj nas newsletter i bądź na bieżąco z aktualizacjami naszego marketingowego bloga.